Here we go! Dag 4, 5 og 6

Siden jeg var hjemme med barn sist uke, fikk jeg skikkelig pangstart på treningen. Fredag rakk jeg bare en treningsøkt, selvom intensjonen var to. Men jeg lot det være og tok meg helt fri i helgen. Jeg må ta hensyn til hormonsykluser, mensen og bekken. Særlig de to første dagene er bekkenet ofte vondt og oppleves "mykt". De smertene jeg hadde etter trening ble gradvis borte og bare normal stølhet var igjen. Det varier veldig hvor vondt bekkenet er i denne delen av syklusen, så det er ikke så lett å si enda om trening gjør det bedre eller mer smertefult. Denne gangen hadde jeg ingen vanlige mensensmerter i bekkenet. yes!

I dag har jeg hatt en lang dag på sykehuset med Ravn og vi merker begge to at særlig samtalene med BUP gjør disse dagene mer levelig enn før. Jeg kjenner fortsatt på ganske stor psykisk slitenhet på mandager, men merket bare at det å handle mat og være aktiv med ting i huset, gjorde sist mandag bedre. Derfor tok jeg den litt lengere ut i dag og satset skikkelig på en ganske tøff og intens treningsøkt med mage og kjernemuskler. Det er ikke fysisk mulig å følge med på alle øvelsene, eller jeg gjør alle, men ikke like lenge som damen på filmen. Det er ofte jeg blir overrasket at jeg holder ut til nest siste repitisjon, så jeg er sterkere enn jeg tror, men drar det ikke alt for langt i at jeg MÅ være like god som henne. Hun har tross alt trene lenge og lever av treningen sin. Uansett, jeg kjente at en skikkelig treningsøkt rett etter jeg kom hjem, var sikkelig godt. Jeg gikk rett opp å handlet, laget middag, spiste og la barna.

Da jeg så hva neste dag kunne gi av øvelser, tok jeg like greit sats å tok en økt til. Jeg hadde ikke orket en økt til med mage og rygg, men kjent at strekkeøvelser, rompe,lår og øvere del av rygg og armer var ok som en kortere treningsøkt på kvelden. Nå sitter jeg her og føler meg fantastisk! Litt trøtt, men ikke i nærheten av den sinnsyke, psykiske, utmattede følelsen som jeg har hatt nå siden sommeren, hver eneste mandag. Så jeg kjenner at det akutte overskuddet gir meg utrolig god motivasjon til å fortsette. Jeg kan ikke ta meg "luksusen" ved å være utslitt i hverdagen. Å finne gode metoder som gir meg kraft og overskudd er et must for min del. Og jo da, jeg har fri i helger hvor jeg sover ut, ikke gjør noen ting, bare lar meg oppvarte og bli godt tatt vare på. Så dette er ikke snakk om å strekke seg for langt eller hente energi jeg ikke har. Dette er tvert om en sunn og konsruktiv måte å hente seg inn på i en hektisk og tøff hverdag.

Kan hende dette prosjektet tar kortere tid enn planlagt, det hadde jeg faktisk ikke sett for meg, men jeg tar fri i helgene, så det er greit å ta det litt tøffere i ukene. Jeg kjenner fort at jeg kan bli godt vant til å at kroppen er i gang og i grunn er jo det helt naturlig for kroppen å bli brukt, kjenne på motstand og være i bevegelse. Dette er naturlig og dermed føles det godt å være i gang, selvom øvelsene kan være skikkelig tøffe, der og da. Så får vi se hvor støl jeg er i morgen, de øvelsene med rompa var blodslit!

Flere som har gjort seg noen erfaringer siden sist? Del gjerne i kommentarfeltet :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Katrine

Katrine

34, Nesodden

Livet endres hele tiden, men takknemlighet, trening og livsglede er alltid med meg. Jeg tror på å ta ansvar for eget liv og lykke. Mamma, kollega, kone, venn og Katrine. Jeg har mye erfaring som pårørende og bloggen vil i perioder handle mye om det. Men trening og generelt refleksjoner over livet vil du også finne her.

Kategorier

Arkiv

hits