skrytebilde!

Jadda, jeg må skryte litt. Litt moro å dokumentere at det faktisk går fremover. Jeg har bikinibilder fra i sommer og ser at det har skjedd mye på kort tid. Så dette er da resultatet etter ca 2 måneder, men også etter en del år i ganske hardt fysisk arbeid på jobb. Jeg bar ca 3 tonn i uken i et par år og det merkes jo det også :) Uansett, dette er en helt personlig reise, jeg har ingen andre mål en overskudd og en sunn kropp. Så langt er alt av smerter borte og jeg kjenner at jeg går lettere, har mer energi og jeg føler meg mer på plass både i kroppen og i hodet. Hvordan det blir fremover, vet jeg ikke, det jeg vet helt sikkert er at jeg har lagt grunnlaget for en sunn vane. En time om dagen er lite men gjør en stor forskjell. Pilates er ekstremt effektivt og slik jeg ser det, er så og si all annen trening veldig "grovt", i så måte at noen få muskler ofte blir trent mye (som ved jogging, løping, sykling) .Med pilates er hele kroppen i gang på en annen måte, både små og store musklergrupper, og kjerne og skråmuskelatur, samt at enn får opp pulsen og får svettet skikkelig ut. Jeg liker effektivitet,jeg liker at ting fungerer med en gang, (mentalt overskudd kommer med en gang) og at det går an å se  og kjenne tydelig forandringer i kroppen. Jeg spiser allerde sundt og det er viktig å huske på at ca 80% av kropp og helse ligger faktisk i kostholdet vårt, de siste 20% for få en sterk og formet kropp, krever trening. Men ja, hva du spiser er viktig for resultatet du ønsker. Ren, sunn og hjemmelaget mat er ofte et godt grunnlag. Styr unna hvitt mel, hvitt sukker og raske karbohydrater. Det trenger ikke å være så komplisert, det er bare å velge råvarer i stedenfor ferdigmat, sånn helt enkelt sagt. Jeg har faktisk utdannelse innen kostveileding og om noen trenger råd, så gi lyd :) Det er moro å være med å inspirere til et sundt og friskt liv. Det er stadig flere som tar kontakt og lurer på hvordan jeg får til å trene hjemme og jeg deler gjerne erfaringene mine. Det e gøy å vite at flere trener og er på sin egen personlige reise i helse og kropp. Del gjerne erfaringer, tanker og spørsmål i kommentarfeltet her i bloggen :)

2 kommentarer

Therese

03.04.2014 kl.22:58

Inspirerende å lese! Skulle SÅ ønske jeg kunne trene igjen, som før... Vekten øker, smertene er på grensen til 'sykemelding' fra min bittelille stillingsprosent, og selvfølelsen er dårlig. Men et stadig lavere energinivå, utslitthet over mange år - til tross for mye trening og sunt kosthold - og til slutt en ME-diagnose, satt en stopper for all trening. Det er rett og slett til å grine av, noe jeg gjør innimellom. To år uten trening nå og kroppen min er som en oldings. Så TREN og sett pris på at du kan, og gled deg over alle resultater, synlige som usynlige :)

Katrine

03.04.2014 kl.23:15

Therese: så sterkt og takk for at du deler så åpent og sårbart. Ja, jeg skal virkelig sette enda mer pris på det jeg kan og være glad for at kroppen er o form og samarbeider. Lykke til deg også.. <3

Skriv en ny kommentar

Katrine

Katrine

34, Nesodden

Livet endres hele tiden, men takknemlighet, trening og livsglede er alltid med meg. Jeg tror på å ta ansvar for eget liv og lykke. Mamma, kollega, kone, venn og Katrine. Jeg har mye erfaring som pårørende og bloggen vil i perioder handle mye om det. Men trening og generelt refleksjoner over livet vil du også finne her.

Kategorier

Arkiv

hits